Rozvoj síly v karate – u dospělých

Rozvoj síly v karate – u dospělých

Seminární práce – trenér licence B

Autor:
Andrea Pastorková (Bašatová), JIndřichův Hradec

OBSAH

1. ÚVOD
2. CÍL PROJEKTU
3. ZÁKLADNÍ ÚDAJE O PROJEKTU
3.1. Druhy síly
3.2. Rozvoj síly u dítěte, dospělého začátečníka, pokročilého
4. METODIKA ROZVOJE SÍLY
4.1. Obecná silová příprava
4.2. Speciální silová příprava
4.3. Kruhový trénink
4.4. Posilování s překonáváním hmotnosti vlastního těla a spolucvičence
5. TEORETICKÉ ZÁKLADY PROJEKTU
6. VÝSLEDKY PROJEKTU
7. ZÁVĚR
8. POUŢITÉ ZDROJE

1. ÚVOD

Posílení celého těla je nezbytnou součástí tréninku všech, kteří se věnují některému druhu bojových umění. Nezáleží na tom, jaký styl cvičíte ani, zda se jedná o tzv. vnější či vnitřní styl cvičení. Tvrzení některých učitelů, že při vnitřních stylech se obejdete bez síly, neobstojí. Nezapomeňte, že i staří mistři bojových umění, než přešli k vnitřním stylům, měli za sebou léta tréninku vnějších stylů a často i roky tvrdé práce na polích, což jim nahrazovalo náš posilovací trénink. Proto věnujte posílení těla zájem, odpovídající roli této složky při vašem cvičení. Neupřednostňujte je před jiným cvičením (techniky, strečink, sestavy, dechová cvičení…), ale ani se je nepokoušejte ošidit. Jediný, kdo na to doplatí, budeme my sami. Nezapomeňte, že všechny části těla je potřeba posilovat vyváženě, neupřednostňovat kteroukoliv část těla před jinými. Vždyť silné paže bez silných nohou nic nedokážou a jakkoliv posílené břišní svalstvo je bez odpovídajících zádových svalů pouze zdrojem zdravotních potíží. Pří výběru cviků a při samotném cvičení bychom se měli řídit především pocity vlastního těla a vlastním rozumem. Cviky je vhodné po jisté době obměňovat, protože jinak se naše tělo stane proti jejich účinku imunním a cviky nepřinesou kýžený výsledek.

Celá seminární práce ke stažení zde: licence-B-Pastorková

Seminární práce se řídí autorským práve. V případě jakéhokoliv použití kontaktujte autora práce.